On se vaan jännittävää, mitä kaikkea ihminen saa päähänsä tehdä noin niinkuin "tärkeitä" töitä välttääkseen=) Esim. nyt mun olis pitänyt vähän imuroida ja vaikka mitä, mutta sen sijaan tämä ei millään voinut odottaa enää hetkeäkään=) Eli siis päätin näin sunnuntai-aamupäivän kunniaksi kuvata kaikki omistamani muumimukit, joita olen keräillyt nyt semmoiset pari-kolme vuotta ja blogata aiheesta.

Tässä me siis olemme=)

Hahmojen omat mukit.
Ylärivi vasemmalta: Pikku Myy (vanha), Hemuli ja Haisuli
Alarivi vasemmalta: Tiuhti ja Viuhti, Hattivatit, Pikku Myy (uusi) ja Mymmeli

1566347.jpg

Sesonkimukit.
Vasemmalta: Uimahyppy (kesämuki 2006), Delfiinisukellus (kesämuki 2007), Rantaelämää (kesämuki 2008) ja Lumilyhty (talvi/joulumuki 2007)

1566355.jpg

Teemamukit.
Vasemmalta: Perhe ja Rakkaus

1566358.jpg

Eli siis tällä hetkellä omistan 13 erilaista muumimukia. Viime kesän delfiinisukellusta on siunaantunut kaksin kappalein, eli kokonais "saldo" on näin ollen 14 mukia. Kaikki ovat ihan arkikäytössä, eli vaikka keräänkin näitä ja suhtaudun näihin melko "fanaattisesti", niin en silti suostu sulkemaan niitä mihinkään vitriiniin tms. vaan ovat ihan siinä käytössä mihin ne on tarkoitettukin. Huutonetissä näin vähän vanhempia sesonkimukeja myynnissä johonkin 1000 euron hintaan... Mä vähän pahoin pelkään, että niin pitkälle mun muumimukifanaattisuus ei tule koskaan johtamaan, koska a. mulla ei ole todennäköisesti koskaan niin paljon ylimääräistä rahaa että voisin maksaa mukista (vaikkakin hienosta ja harvinaisesta) tuommoisia summia (varsinkaan kun lotosta ei taaskaan tullut mitään...) ja b. jos jostain syystä olisikin varaa, niin en mä uskaltaisi semmoista mukia ainakaan ikinä käyttää ja se harmittaisi mua tosi paljon. Kun mä tykkään siitä, että mä voin iloita mun kokoelmasta joka päivä käyttämällä näitä mukeja. Tällä hetkellä muumimukit ovat muuten vapaavalinnoissa vähän alta 10 euroa, kun normaalisti noista saa nykyään pulittaa siinä 15 euron kieppeissä (sesonkimukeista vielä siihen päälle muutaman euron ekstraa)... Taidan käydä ensi viikolla palkkapäivän kunniaksi vähän "täydentämässä"... tihihiii=) Ei parane kertoa Pasille... *viheltelee viattomasti*

Suosikkimukia on hankala nimetä, upeaa on se että voin valita aina fiilikseen parhaiten sopivan mukin. Mutta kun alan miettimään, niin muutama muki on kyllä enemmän käytössä kuin toiset. Eli siis tällä hetkellä (tämä vaihtelee kyllä radikaalisti) juon teeni useimmiten Rakkaus, Tiuhti ja Viuhti, Hattivatti tai Pikku Myy (vihreä) mukista. Mutta kaikkia kyllä tulee käytettyä. Ja kun meillä käy vieraita niin muumimukit vaan pöytään=) Eläköön muumimukit, hurraa!!!